X Pielgrzymka // Sandomierz - Jasna Góra - Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie // 20 - 28 lipca 2019

Matka Boża
Królowa Kaszub

Najnowsze informacje

26.06.2016

Gościnność, historyczna prawda i miłosierdzie

U schyłku dnia niedzieli pańskiej 26 czerwca przyszedł czas refleksji nad drugim dniem naszego rowerowego pielgrzymowania spojrzenia jak ten dzień święty przeżyliśmy.

Najważniejszym wydarzeniem była Msza Św. w której czynnie uczestniczyliśmy w żołyńskim kościele parafialnym pw. Jana Kantego. Wspólnie z parafianami, także z tymi którzy nas przyjęli na nocleg dziękowaliśmy za okazaną nam dobroć i prosiliśmy o łaski na nadchodzący dzień, który okazał się dniem dosyć trudnym dla nas, ze względu na dużą temperaturę jak też strome podjazdy.

W Łańcucie doświadczyliśmy gościnności w pizzerii: Joanna za którą w tym miejscu pragniemy podziękować.

W Markowej, w Muzeum Polaków ratujących Żydów poznaliśmy jak można heroicznie poświęcić się ratując drugiego człowieka. Słudzy Boży rodzina Ulmów ratując Żydów , niosąc im pomoc została rozstrzelana „przez zbirów Hitlera" jak głosi napis na ich nagrobku na cmentarzu w Markowej.

Dobroć i miłość okazana Żydom zakończyła się dla nich tragicznie, ale zyskali życie wieczne, a wydarzenia tamtego czasu ukazane ludziom odwiedzającym Muzeum pozwolą głębiej spojrzeć na życie, na miłość do drugiego człowieka.

W Jarosławiu zgromadziliśmy się w świątyni grekokatolickiej przed ikoną Matki Bożej Bramy Miłosierdzia gdzie w modlitwie i Koronce do Bożego Miłosierdzia prosiliśmy o miłosierdzie dla nas i całego świata.

Papież Franciszek właśnie przed tą ikoną, która na Jego prośbę została przewieziona do Watykanu zainaugurował rok Miłosierdzia dla całego kościoła katolickiego.

Następnie nasze ścieżki rowerowe zaprowadziły nas w kolejne miejsce poświęcone Matce Bożej, do Sanktuarium Matki Bożej w Chłopicach

Dzisiejsze pielgrzymowanie zakończyliśmy w Katedrze przemyskiej u stóp Matki Bożej Jackowej i przy relikwiach Mocarza Pokory błogosławionego Jana Balickiego, modląc się za jego wstawiennictwem.

Apel jasnogórski i błogosławieństwo naszych kapłanów zakończyło nasz trudny, ale radosny drugi dzień pielgrzymki.

Joanna i Jan

Dzień II fot. Paweł Kara

Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.